Monday, July 13, 2009

Hampir ke situ

Sejahteralah ke atas jujungan besar Muhammad S.A.W, selawat dan salam ke atas baginda dan kaum kerabat baginda.

Sejahtera juga buat teman - teman yang hadir mewarnai hidupku....

Lama benar x mencoret tinta dalam lembaran maya ini. X tahu aper nak dilakarkan. Aq ni ibarat musafir di padang pasir. Gersang mencari air, tiada kudrat siaga untuk bertahan..Tegakah aq untuk mati disini. Kalau benarlah begitu, x nak la mati kat tengah2 padang pasir...xde orang hiraukan kiter. Sebab 2 aq rasa kne bangkit jgak, kuatkan diri. Aq mesti cari air untuk terus hidup...kan kat padang pasir ader oasis...kat ci2 ader air. Aq kan SRIKANDI~

Kerna itu, hari ini aq bangkit semula mengetuk papan kekunci merah jambuku ini...tega untuk terus bertahan dalam perjuangan ini. Lahir Nur Atiqah ke dunia ini bukan sia2..dialah penyambung warisan...


Dalam usia mengakhiri zaman remaja penuh dugaan ini..banyak ranjau, asam manis kehidupan aq lalui...kadang - kadang aq ketawa sendiri..macam - macam fe'el aq buat. Sampai ader temanku bergurau..katanya aq ni emosional sekarang..x mcm dulu. Yea ke Atiqah??

Entahlah...aq pon x mengerti..jiwa remaja semua pernah melalui..kecuali yang tidak dipanjangkan umurnya oleh Ilahi Maha Berkuasa. Kenapa kiter mesti nak mencari cinta selain dariNya??? Kenapa kita x pernah rasa cukup dengan kasih sayang dari yang Maha Pengasih dan Penyayang??

Pening, rungsing, kecewa, sakit hati...asam garam aq sekarang...............tapi putus asa tidak
Biarlah aper orang nak kata..biarlah orang mengata...aq x apa2...aq akan berusaha..kerana aq srikandi~pahlawan wanita..

Jauh di sudut hati, besar harapan untuk aq menjadi yang lebih baik..menambah amalan di jiwa. Insya Allah..jauhkanlah aq Ya Allah putus asa dengan rahmatMu

~Amin Ya Rabbal Alamin

3 comments:

Rozaidi Toha said...

along kembali gak update blognyer..
tp bahasa memang full mark la..
dhsyt tul...

Nur Atiqah Azis said...

hidayah dah datang...
hhahahah
tq zaidi ziarah blog along

Ahmad Syukri Bin Ahmad said...

along! gogogo srikandi !
:)